FANDOM

APTX 4869
APTX 4869 Anime
Nom japonès: APTX 4869
Nom anglès: APTX 4869
Nom català: APTX 4869
Informació
Usuaris: Shinichi Kudo;
Shiho Miyano
Inventor: Organització Negra
Perfeccionador:
Primera aparició: Episodi 1; Capítol 1
L'APTX 4869 o Apotoxina 4869, és la droga fictícia que va encongir a en Shinichi Kudo. La droga va ser creada per la Shiho Miyano, integrant de l'Organització Negra.

Descripció Edita

APTX és una abreviatura de "Apoptoxina" i, com el nom ho indica, implica l'activació de l'apoptosi: el mecanisme pel qual es suïciden les cèl·lules. L'APTX també conté ingredients que tenen altres funcions, com per exemple, un component que activa la telomerasa, un enzim que allarga els taps de l'extrem de l'ADN, la longitud del qual limita el nombre de vegades que una cèl·lula pot dividir-se. En la Pràctica, en la majoria del temps l'APTX 4869 treballa com un verí letal. En Gin diu que no pot ser detectat quan s'utilitza, el que indica que deixa poques pistes perquè l'examen forense pugui descobrir. No obstant això, amb en cassos molt estranys, pot fer que el cos víctima es redueixi, deixant alts processos de pensament, la memòria i la personalitat inalterada. En Shinichi Kudo, és una de les víctima, i més tard, també ho és la Shiho Miyano, que tria l'intent de suïcidi mitjançant l'ús de la seva pròpia droga.

Origen del nom Edita

APTX 4869 és un joc de paraules. 4869 també es pot pronunciar "Shi-Ha-Ro-Ku", que es tradueix a "Sherlock". Afegint al joc de paraules, la contrasenya de les dades APTX és "Shellingford", fent una falta d'ortografia intencionadament de "Sherrinford", que era el nom amb qui Arthur Conan Doyle va anomenar al seu personatge detectiu abans de decidir dir-li "Sherlock".

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori