FANDOM

Tu pots ajudar a Detectiu Conan Wiki a millorar-lo per tal de completar Shinichi Kudo / Conan Edogawa.

Aquest article està mal redactat o necessita una correcció ortogràfica i/o gramatical.

Conan Edogawa="display:none" 1,20( en nen)="display:none" 7( en nen)="display:none" 16,200( en nen)="display:none"
Shinichi Kudo

Shinichi Kudo

Shinichi Kudo Manga

Conan Edogawa

Informació
Nom japonès: 工藤新
Nom anglès: Jimmy Kudo
Nom català: Shinichi Kudo
Nom real: Shinichi Kudo
Conan Edogawa
Sobrenom: detectiu de l'est
Primera aparició: Episodi 1;
Capítol 1
Ocupació: Detectiu
Organització:
Alçada: 1,61(en adolescent)

1,20( en nen)

Edat: 17( en adolescent)
7( en nen)
Aniversari: 4 de Maig[1]
Pes: 37,300( en adolescent)
16,200( en nen)
Doblatge català:
43( en adolescent)
29( en nen)
En Shinichi Kudo (工藤新, Kudō Shin'ichi) és el protagonista principal de Detectiu Conan. Se'l coneix com el Salvador del Departament de Policia Japonesa (日本 警察 の 救世主, Nihon Keisatsu no Kyūseishu) a causa de les seves llegendàries habilitats com a detectiu, resolent casos en un instant. Més tard, va canviar el seu nom pel de Conan Edogawa (江戸川 コナン, Edogawa Konan), que és el seu alter ego després de ser obligat a prendre el verí APTX 4869 per uns homes de negre coneguts com l'Organització Negra. Va transformar la seva ambició en la captura de l'Organització Negra, tractar d'allunyar-se de la foscor i trobar l'antídot de l'APTX 4869 per tornar a ser un estudiant de secundària normal.

Aparença Edita

En Shinichi té una notable semblança amb el seu pare, en Yusaku Kudo, lluint els mateixos cabells castany fosc, pell lleugerament pàl·lida, i les estructures facials. Les úniques semblances que no comparteix amb ell són el bigoti i les ulleres rodones. L'únic tret físic que va heretar de la seva mare, la Yukiko Kudo, són els seus ulls blaus. Sovint apareix amb el seu uniforme de l'escola secundària, però també fa servir vestimenta de corbata o roba normal, depenent de l'ocasió.

Personalitat Edita

Al principi, en Shinichi era un jove estudiant de 16 anys (17 segons l'anime) de l'Alta Escola Teitan. És conegut com un detectiu jove i brillant, el "Salvador de la força policial", per resoldre molts casos difícils que els professionals no eren capaços. En Shinichi és fill d'en Yusaku Kudo, un escriptor de novel·les de misteri, i de la Yukiko Kudo, una ex-estrella de cinema. Ell és molt intel·ligent, i fins i tot a una edat jove, era molt intuïtiu i observador. A causa de la influència del seu pare i l'ambient general del liberalisme al país, ha estat durant molt temps un lector incansable i persistent, especialment de novel·les de misteri. En Yusaku va començar a portar en Shinichi a l'escena del crim quan tan sols era un nen, això el va inspirar a ser un detectiu. A causa de la seva franquesa i la forma de fer, en Shinichi pot semblar groller i arrogant. No obstant això, ell es preocupa profundament per la vida humana, i és incapaç de considerar qualsevol raó suficient per cometre un assassinat, i està convençut que la conducció d'un culpable al suïcidi no és millor que l'assassinat en sí. Els pocs cops que ha estat massa tard per salvar una vida, s'obsessiona amb això durant tota la sèrie.

Té una bona educació en anglès, ja que un cop que va conversar i traduir per un diplomàtic nord-americà, i més tard va resoldre un cas a Londres, sense evidència de cap barrera lingüística. Abans de la seva transformació, a en Shinichi li agradava ser el centre d'atenció, gaudint dels titulars locals i rebent correus electrònics de fans. Al llarg de la sèrie, el predicament d'en Shinichi l'obliga a obtenir un sentit d'humilitat. Malgrat la seva popularitat entre les masses i els seus companys d'escola, té molt poques amistats íntimes. En Shinichi estava limitat a la Ran i a l'Agasa, i després es va fer amic d'en Heiji, la Haibara, i fins a cert punt els altres nois de la Lliga de Detectius Júnior.

Malgrat la seva intel·ligència, en Shinichi és bastant innocent quan es tracta d'amor o temes romàntics, encara que potser no a la mateixa mida que en Heiji.

Relacions Edita

Com que en Shinichi no apareix tan destacadament com en Conan en tota la sèrie, només unes poques de les seves relacions amb altres personatges han estat substancialment explorades.

Família i amics Edita

Ran Mouri Edita

La Ran Mouri i en Shinichi Kudo son amics de la infància i tenen un amor platònic. Van ser amics des de la llar d'infants. La seva amistat ha rebut alguna censura de part de la mare de la Ran, l'Eri Kissaki, quan en Shinichi convenç la Ran per fer coses que podrien ser considerades perilloses, com anar de l'institut a casa per la nit. Tenen una amistat molt profunda, s'adrecen a ells mateixos sense honorífics. La Ran a vegades li causa molèstia l'obsessió d'en Shinichi per en Holmes, i en Shinichi està una mica pertorbat per l'habilitat de la Ran de trencar formigó quan està trista, però en general es porten molt bé. Abans que la història comenci, els dos no tenen idea dels sentiments de l'altre. No obstant, quan la Ran coneix en Conan (ella no sap que en Conan és en Shinichi) li confessa que li agrada en Shinichi i causa que en Conan es posi vermell i per poc confessi la seva vertadera identitat.

En Conan ara viu amb la Ran i el seu pare, en Kogoro Mouri, que és un detectiu privat. La Ran tracta en Conan com si fos el seu germà petit, incloent que normalment li dóna la mà o l'abraça, una vegada van dormir al mateix llit i un altre cop es van banyar junts (el que causa que en Conan, cada cop que ho recorda, li sagni el nas). En Conan és molt possessiu i gelós de la Ran quan està rebent atenció d'altres nois, arribant a tal punt que admet a en Heisuke Hondo que ell és en Shinichi Kudo, i així prohibir-li sortir amb ella.

No és canònic, però en Shinichi va confessar a la Ran en la quarta pel·lícula "Atrapat als seus Ulls", on perd l'oportunitat de recuperar la seva memòria, sense saber que està utilitzant les mateixes paraules que va utilitzar en Kogoro per demanar-li matrimoni a la Eri. A més a més, durant la visita a Londres, en Shinichi es declara a la Ran mentre que ella respon d'una manera que no se sap molt bé els seus propis sentiments, però ella si que es declara.

En Shinichi continua amagant la identitat a la Ran per si l'Organització Negra descobreix la identitat d'en Conan, qualsevol connectat amb ell o amb en Conan serà assassinat per mantenir el secret de l'Organització Negra. La Ran suposa que en Conan és en Shinichi en alguns moments, però en Conan se les manega per no semblar en Shinichi, el qual ella ho prefereix.

Pares Edita

En Yusaku Kudo i la Yukiko són conscients que en Conan és en realitat en Shinichi. Els seus pares són encara més famosos que ell, en Yusaku és un novel·lista famós de misteri i la Yukiko és una actriu retirada. Actualment viuen als Estats Units i viatgen molt, havent deixat en Shinichi al Japó pel seu compte quan tenia catorze anys. Tot i que de vegades troba que la manera de ser dels seus pares despreocupats pot ser molesta, ell els estima entranyablement. En Yusaku és també un detectiu amb el mateix ull afilat per als detalls, i igual que el germà d'en Holmes, Mycroft, en Yusaku sempre sembla resoldre un cas un pas per davant del seu fill.

Yusaku Kudo Edita

En Shinichi té una gran relació amb el seu pare. Va ser portat sovint amb el seu pare als casos, i en un dels casos en el que realment estava boig per aquest perquè no el van resoldre d'acord. En Shinichi majoritàriament s'assembla al seu pare i no només en aparença, sinó també en la personalitat. La majoria dels detectius de la policia que coneix el pare d'en Shinichi tenen de referència que en Shinichi principalment és igual que el seu pare, o que en aquest moment està en una altra represàlia amb la segona generació Kaito Kid. En Shinichi admira el seu pare, però quan s'enfada amb ell, pot treure una broma que no li fa gràcia amb la qual pot sortir de la seva calma. També es demostra que en Shinichi vol ser com el seu pare en molts aspectes, però no vol convertir-se en un novel · lista de misteri com ell. En Shinichi no va acceptar quan els seus pares es van oferir a enviar la Interpol a la recerca de l'Organització dels homes de Negre. També va aprendre coses del seu pare durant les vacances, i també se sap que mai se'n va anar amb els seus pares a Anglaterra, però va anar a altres llocs arreu del món. Un dia en Yusaku Kudo va desapareixer, just quan en Shinichi tenia 1 any.

Yukiko Kudo Edita

En Shinichi i la Yukiko tenen una relació de discussions i debats, perquè es veu que ella és l'única dels dos que està castigant en Shinichi per fer coses dolentes i uniformement mostra una bona xerrada amb la seva mare. En Shinichi segueix mostrant el comportament cap a ella quan es converteix en Conan, quan un ex-company de classe li estava dient que ella i el seu marit es segueixen estimant i el va fer riure, va fer enfadar a en Shinichi i que va ser copejat després. També sembla que a en Shinichi no li agrada passar temps amb la seva mare, o de manera uniforme que no li agrada quan ell es va aixecar de la seva mare, és a dir entre el pit les mares. D'alguna manera, en Shinichi s'uneix a la seva mare en coses ridícules o perilloses com fer-se sortir a si mateix fora de la finestra per equilibrar el cotxe, però també semblava que el fes preocupar-se el comportament perillós de la seva mare.

La Lliga de Detectius Júnior Edita

En Conan és un membre de la Lliga de Detectius Júnior, un club que el conté a ell mateix, a en Genta Kojima, a l'Ayumi Yoshida, a en Mitsuhiko Tsuburaya, a en Hiroshi Agasa, a l'Ai Haibara i a en Kobayashi Sumiko. No se sap qui va crear originalment la Lliga de Detectius Júnior, però molt probablement ha estat creat per en Genta Kojima. La Lliga de Detectius Júnior va obtenir aparells d'en Hiroshi Agasa, en la seva majoria per en Conan. En Conan és normalment vist com el líder del grup, per la seva naturalesa valent i perquè és sobretot el que salva La Lliga de Detectius Júnior dels problemes.

Ayumi Yoshida Edita

En Conan ha deduït que l'Ayumi està enamorada d'ell a causa del seu comportament valent i coratjós al salvar-los d'alguns mafiosos. L'Ayumi va fer un petó a la galta a en Conan i el va abraçar, això fa que la Ran cregui que l'Ayumi és la núvia d'en Conan. En Conan respecta l'Ayumi pel seu agut enginy i habilitats d'observació, com els altres membres de la Lliga de Detectius Júnior.

Genta Kojima Edita

En Conan aconsegueix tenir una sensació d'irritació amb en Genta, però es preocupen per ell, com un amic que vol protegir-lo dels delinqüents o d'una altra persona. En Genta està impressionat pel coneixement vast d'en Conan i les seves habilitats increïbles de deducció. En Genta i en Mitsuhiko es tornen molt gelosos quan l'Ayumi està sempre per en Conan.

Mitsuhiko Tsubaraya Edita

En Mitsuhiko veu en Conan com un model, algú a qui pot admirar. En Conan és de vegades impressionat pel coneixement d'en Mitsuhiko i uniformement en Conan és el primer que sap que en Mitsuhiko està enamorat de la Haibara.

Ai Haibara Edita

L'Ai Haibara, una desertora de l'Organització Negre, que va ser reduïda amb el mateix verí que en Shinichi, és la tercera noia que sembla tenir sentiments romàntics cap a en Conan/Shinichi, encara que mai realment ho ha admès. De fet, és un misteri exactament el que ella sent per ell, ja sigui amistat o el contrari. Algunes persones, com la mare d'en Conan i en Gin, han indicat que ella sent alguna cosa pel Conan. Es podria dir que, pel seu nivell gairebé igual d'intel·ligència, així com les similituds en el seu passat (és a dir, els dos són víctimes de el APTX 4869), li resulta més fàcil parlar amb ell. A ella li encanta burlar-se del seu voltant o en cas contrari insultar-se assenyalant la seva debilitat.

Hiroshi Agasa Edita

Encara que no està relacionada per llaços de sang, hi ha un fort vincle de família entre en Shinichi i en Hiroshi Agasa. L'Agasa va ser el primer a saber de la reducció d'en Shinichi i va ser ell el que li va dir que el mantingués en secret. La majoria dels aparells que té en Shinichi els va fer l'Agasa per ajudar a en Shinichi a atrapar els criminals, i resoldre els casos com a Conan. També sap molt sobre en Shinichi.

Aplicació de la llei Edita

Juzo Megure Edita

L'inspector Megure ha treballat conjuntament amb en Shinichi per resoldre molts casos. Durant el primer cas d'en Shinichi a l'avió a Nova York, en Megure semblava molest perque en Shinichi estava ficant el nas en un cas d'assassinat. Des de que en Shinichi ha demostrat donar la solució dels casos, una per una, en Megure ha arribat a respectar en Shinichi i les seves habilitats deductives, donant-li les gràcies per la seva ajuda.

Altres Edita

Kaito Kid Edita

Malgrat que en Toichi i en Shinichi només es van reunir una vegada abans de la mort d'en Toichi, val la pena esmentar que en Toichi es refereix a en Shinichi com el seu "germà gran" i a si mateix com el "germà petit". Això es deu a que en Yusaku, el pare de Shinichi, va crear el nom i per tant era el pare del sobrenom "Kaito Kid", la identitat secreta d'en Toichi. En Toichi fill i successor, Kaito, també ha creuat camins només amb en Shinichi. Un cop va ser, durant l'atracament de la torre del rellotge. En Kaito va pensar que en Shinichi va fer el cop més dur (i per tant menys avorrit) en absència d'en Saguru Hakuba, i en Shinichi va trobar que l'intenció d'en Kaito de 'robar' la torre del rellotge per tal de salvar-la de la demolició va ser bastant admirable.

En la seva següent trobada, però, després de que en Shinichi es convertis en Conan, en Kid es va disfressar com la Ran amb la finalitat de robar la perla de l'Estrella Negre Suzuki. Quan en Conan el va acorralar al vaixell creuer Suzuki, en Kid va suggerir que ell havia robat tota la roba de Ran al seu suplantar, i la va deixar nua a la terrassa. Si bé això va acabar sent un bluff, pero en Conan es va sorprendre i es va enfurismar. En les trobades posteriors entre en Kid i en Conan, en Conan mostra un desig molt més intens per capturar en Kid. En diversos casos, que sembla ser capaç de presència "sentit" del cabrit; el saber que en Kid és a prop sovint causa que en Conan es comporti molt més frenèticament. No obstant això, en diversos casos, a partir del cas de la "Gran Aventura a la Residència Eccentric", quan en Kid fa a en Conan/Shinichi un favor, com salvar la vida d'en Genta en el cas anterior, en Conan retribueix aturar la seva investigació tot just per sota de la captura d'en Kid, per tant que permet escapar a en Kaito Kid sense obstacles.

Curiositats Edita

  • El color preferit d'en Shinichi és el vermell.[2]

Referències Edita

  1. Pel·lícula 1: "El Gratacel Explosiu", la Ran li comenta a en Conan que l'aniversari d'en Shinichi és el 4 de Maig.
  2. Pel·lícula 1: "El Gratacel Explosiu", la Ran vol comprar-li un polo vermell a en Shinichi pel seu aniversari, ja que el vermell és el seu color preferit.

Navegació Edita